Stolt över mig?

Jag är stolt över mig och mina prestationer i livet.
Jag är stolt över det faktum att jag(tillsammans med min man) har format vår dotter(än så länge) till en fantastisk liten människa, som är framåt och utvecklas bra.
Jag är stolt över mig i den bemärkelse att jag kan ta hand om mig själv, utan att be om hjälp varje vecka från släkt & vänner.
Jag är stolt över mig själv för att jag gick ut gymnasiet med bra betyg, tog alla jobb jag kunde få för att ha en inkomst och för att få bra arbetslivserfarenheter. Jag har alltså inte varit rädd för att jobba.
Jag är stolt över mig då jag skulle lika gärna kunnat bli arbetslös första september, men lyckades med min envishet, uthållighet och bra "sälj av mig själv" fick det jobbet jag sökte!
Jag är stolt över mig själv för att jag har gått ner 10kg detta år. Och kommer kunna gå ner resterande också!
Jag är stolt över mig efter att ha gått färdigt en KY-utbildning, trots att jag kände att den inte var för mig. Jag avslutar det jag påbörjat.
Jag är stolt över mig efter att vågat ta steget till att faktiskt starta eget!
Jag är stolt över mig själv att arbeta med ett yrke som omvärlden kanske ser som ett skitjobb, men som jag trivs med och som jag tycker gör en förändring i samhället. Jag behövs.


Jag har annars svårt att hitta bra saker med mig själv. Men nu satte jag mig ner och tänkte efter.
Om JAG kan vara stolt över mig själv och mina bedrifter. Varför kan inte DU det? Varför kan du inte ens säga grattis till mig och minn familj när jag/vi har gjort något bra? Varför får jag inte höra att du är stolt över mig, eller ens tycker om det jag göra? ¨

DU gör mig så jävla arg, ledsen och besviken. Och hur mycket jag än får höra att jag inte ska lägga ner energi på DIG, så går det inte koppla bort. Jag trodde jag var mer värd än så....
Kommentarer
Postat av: Catarina



Och Just idag är jag också tok stolt över mig själv.

Extra stolt.



Vi arbetar ungefär i samma bransch. I min bransch kallar många oss för "piga". Förlegat, korkat, elakt.

Men vet du vad. Jag bryr mig inte.

Jag VET att det du gör och det jag gör är viktigt.

Vi behövs och vi underlättar för en jävla massa människor där ute.

Och vi är som vilken jäkla hantverkare som helst.

Det kallas service. Och utan oss hade världen sett förbaskat äcklig ut.



Och vet du vad. Idag gav min syn på branschen, min positiva anda och mitt driv..mig mer ansvar. Andra arbetsuppgifter och mer pengar i plånboken.

Idag blev jag gruppsamordnare. Numer ansvarar jag för kvalitéts undersökningar, kundbesök, schemaläggning osv.



Så fy fasen vad jag är stolt över mig själv idag.



Och det tycker jag du ska vara också. =)



Vi är helt enkelt jävligt bra.

2010-08-13 @ 17:36:03
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu