Njuta av att vara mamma

Jag har haft det jobbigt. Mer jobbigt än vad jag erkänt för någon annan än min älskade man Joakim. Jag har skämts, jag har gråtit och tyckt att det varit fel av mig att känna så som jag känt.



Jag sätter mig i soffan och släpper ut en djupt andetag samtidigt som en tår rinner längs min kind. Jag tittar på min älskade dotter när hon far över vardagsrumsgolvet med en av sina bilar, samtidigt som hon brummar med munnen. Salivet sprutar nu när nya tänder är på gång. Men det gör ingenting. Jag bryr mig inte om vad som hamnar på golvet längre. Jag bryr mig bara om min dotter. Jag känner en sådan kärlek för henne att det värker i hela mitt hjärta ibland, rädslan över att förlora henne kan få mig att känna av panikångestattacker.


Nu njuter jag till 110% av att vara mamma. Det spelar ingen roll om jag missar en fest eller resa. Så länge jag har min dotter och slipper tänka på graviditet, förlossning eller amning så är jag nöjd.
Min dotter äter som hon ska, hon utvecklas som hon ska, hon växer som hon ska och framförallt - Hon visar dag efter dag att hon är nöjd och lycklig. Det är vad som räknas.


Om några dagar är det ett år sen den läskigaste och bästa dagen i mitt liv. Förlossningen av Grisen, då jag trodde att hon kom ut död och att det var mitt fel. Det har suttit i länge och sitter fortfarande kvar. Jag mår fysiskt illa bara av tanken på en förlossning och vill gråta varje månad när mensen kommer - av lycka alltså! Aldrig med en graviditet! :)


Ser fram emot att bara ha min älskade lille Grisefis Aimee att krama om, älska och tänka på för resten av mitt liv. Hon ger så mycket kärlek tillbaka att jag inte vet vart jag ska stoppa den. Så ibland tar jag en bit och lägger på köksbänken, redo att plocka upp när grisen ligger och sover och jag får lite aimeeabstinens;)


Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag älskar min lilla familj. Fistrion!

2010-06-24 @ 16:29:49
Postat av: Lisa

Ärligheten är väldigt vacker!

Kramar och ha en trevlig midsommar!

2010-06-25 @ 08:15:16
URL: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu