En välputsad fasad

Under mitt liv har det hänt många saker som gjort mig principfast och som gett mig en hård yta. Några människor har lyckats komma innanför den, medan många stått utanför med ett frågetecken i pannan.
Det finns dom som kämpat hårt för att bryta ner min fasad och visa mig hur kärlek verkligen fungerar och gett mig sin hand. Och det gör något så fruktansvärt ont i hela min själ när jag vet att det som en gång var, aldrig mer kommer altt bli. Jag vet om att jag orsakat en stor skada, som ett öppet sår omöjligt att läka. Och jag skämms. Jag mår illa över mig själv och önskar inget mer än att kunna ta tillbaka allt ont jag någonsin skapat för de som en gång brytt sig om mig.


Mitt i allt jag gjort och gått igenom, har jag byggt upp någonting hårt, svart och argt omkring mig för att kunna skydda mig mot det onda. Vilket i sin tur har skapat en bild av mig som verkligen inte stämmer.
Jag har fått höra att jag är en hård och kall människa.
Jag har fått höra att jag är dum i huvet.
Jag har fått höra att jag är galen och rabiat.


Det är inte så. Jag är ingen kall människa. Jag är impulsiv och tänker efter, långt efter jag sagt eller skrivit något. Jag har åsikter jag står för, men är dålig på att formulera dom utan att skrika. Då jag är uppvuxen med att att överrösta eller bli överröstad.
Jag har mycket inom mig som jag inte vågar låta komma ut, med rädsla för att bli dömd - vilket resulterar i att få förstår varför jag reagerar som jag gör.
Jag är en känslomänniska, oförmögen att lägga rätt känslor på rätt saker utan kan ta min ilska om en sak och lägga den på en annan. Jag kraschar och fungerar inte normalt om jag känner mig trängd. Jag drar alla över en kam istället för att se individer. Jag är mänsklig, men sätter ofta på autopilot för att slippa ta tag i känslor som vill svämma över.
Jag ser inte mig själv som andra ser mig, vilket resulterar i stora problem vid missförstånd och bråk.



Varför känner jag aldrig att jag passar in?
Kommentarer
Postat av: svärmor

hur och vad du än tänker så ska du veta att du passar hos oss <3

2011-12-03 @ 22:11:27
Postat av: jenny jollis mamma!!!

Angelica jag vill börja med att säga att du passar in där du vill vara!! Vi har ju pratat om det förr hur det är att prata innan man tänker för i grund och botten är vi vädigt lika du och jag!! Jag vill oxå säga att du är väldigt stark som skriver om dina "svagheter" men se det inte bara som svagheter för du vet hur du är!! vem du är och det du vill ändra eller rätta till blir du starkare för var dag just pga att du vet om det. Jag tycker verkligen att du är en jätte fin tjej. jag läser din blogg varje dag och det känns som jag känner dig väl genom den. Men just för att jag träffat dig då och då kan jag läsa mellan raderna på din såkallade hårda yta!! Du må skriva hår,t ibland kan man känna sig prickad till tusen. Men människor som klagar på dig är ännu svagare för är man stark nog i sig själv ska man klara av att ta andras åsikter. Kall person??? aldrig i livet. Du skriver med så mycket kärlek, rädlsa och omsorg då är man väl långt ifrån Kall!! Dum i huvet? Hallå? du dum huvet inte det heller du har lyckas nå fram till mycket: familj och karriär!! Galen? Ja du har väl aldrig sprungit naken på stan hoppas jag för det är galet! Fast du är nog galet kul tjej så lite rätt i den punkten!!! Nä mycket från mig nu men det jag vill säga är att du tvivlar så mycket på dig själv och det ska du verkligen inte göra!! visst man må ha sagt dumma saker tro mig jag har tappat räkningen för hur klumpigt dum jag varit! Se inte tillbaka se framtiden och vad den har att ge!! Du kommer ihåg vad vi pratade om hos mig sist!! Denna engergi som hat tar ifrån en är inte värt för den ska vi lägga på så mycket annat gott som gynnar oss!! Jag hoppas att du ska sluta tvivla och bara se att du är en fin människa som betyder mycket för många!! Jag ser en fin vän i dig som jag hoppas jag får lära känna mer av:) Kramar i massor!!

2011-12-03 @ 22:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu