Att ligga steget före

Ibland måste jag hejda mig själv, då jag har upptäckt att jag ofta ligger steget före och på så vis missar en del som sker just nu. På jobbet oroar jag mig för hur nästa månads scheman kommer se ut, vart jag lägger bemanningen och vad för eventuella problem som kan komma att uppstå. Hemma tänker jag nu mycket på hur vi ska lägga semester/föräldraledighet under sommaren. Och lite på vad vi kommer behöva köpa i klädesväg till grisen då hon aldrig verkar sluta växa ;)


Tänk om jag istället kunde fokusera på att det är februari, fortfarande vinter och att jag är här och nu. Visst ksa man inte tänka så, men TÄNK OM något skulle hända som gör att jag inte skulle kunna delta i sommarens semester eller bemanna personal i april.... Guuuud vad jag är jobbig mot mig själv ibland! haha


Annars då?
Jomen Älsklingen vabbar imorgon och jag ska städa tåg för första gången på typ två veckor! Har inte hunnits med annat än kontorsrelaterade arbetsuppgifter för mig under uppstarten av Norrköping och allt runt omkring. Men nu så! Nu bör jag vara i fas med allt för att kunna "återgå" till att försöka balansera gruppledarrollen med städrollen. Längtar efter att gå ut och skita ner mig, skönt med omväxling.


Ciao!
Kommentarer
Postat av: Anna

Låter precis som jag! Ständigt oroad för hur Linus och mina knasiga arbetstider med kvällar/helger ska gå ihop och en hel massa annat. Expert på att ha ont i magen minst 4 veckor i förväg. Ditt inlägg ska få peppa mig att försöka leva för dagen istället!

2012-02-09 @ 19:33:24
Postat av: Angelica

Vi får peppa varandra! ;)

2012-02-09 @ 23:19:43
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu