en unik och udda blomma som sticker ut och är lycklig



En bukett blommor av samma art. Tulpan. Men är alla lika för att de sitter i samma bukett?
Är alla lika för att dom kommer från samma affär?
Är alla lika för att dom dricker av samma vatten och äter av samma solljus?




En blomma sticker till synes ut från buketten. Den har inte samma rosalila färg som de andra tulpanerna, den är istället spräcklig/randig.
Blir denna tulpan mindre värd nu?
Får denna tulpan inte dricka lika mycket vatten för den inte har samma färg?
får denna tulpan stå i skuggan och stå utan solljus för den inte "passar in"?



Jag känner mig ibland som denna udda blomma. Den som sticker ut i både positiv och negativ mening, då jag kan vara den störiga och högljudda när andra vill ta det lugnt samtidigt om jag kan vara den roliga som livar upp och får andra på gott humör.

Jag känner mig ibland som den som sticker ut för jag inte passar in i den sträva normen och mallen för hur jag "borde" se ut för att "vara lycklig". Det konstiga är att jag samtidigt känner mig som den lyckligaste just för att jag är den udda blomma som sticker ut. Jag väljer mitt liv och min framtid. Jag väljer maten jag äter, jobbet jag arbetar, intressena jag utövar, de filmer jag ser på, de vänner jag umgås med, de fester jag går på etc. Och det gör mig lycklig - oavsett om jag är den udda blomman i en grupp eller inte. För jag är tusen gånger hellre en unik och udda blomma som sticker ut och är lycklig för den jag är - än att vara den maniska människa som kämpar hela sitt liv för att passa in i en mall och vara mainstream med samhällets normer som lag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Om alla vore lika, ingenting skulle se annorlunda ut eller att alla skulle tänka och göra på samma sätt! Fy så tråkigt. Jag tycker att alla borde vara udda på sitt egna lilla sätt så man får sin chans att vara unik för just den man är! Samhället är byggt på ett visst sätt och så kommer det nog alltid att vara. Men jag tycker dock att vi går framåt. Fler och fler vågar vara den person man alltid drömt om att vara. Så vad jag vill säga är att fortsätt att vara som just du är. Du kanske måste dra åt dig mer vatten ur vasen än dom andra för att orka, du kanske måste sträcka på dig för att nå solljuset bättre. Men jag lovar dig att du mår så mycket bättre än dom andra som aldrig stannar upp och tänker på hur lycklig man är! Du kanske är den randiga blomman, men den är den vackraste och du är unik bara för att det bara finns en som du!

2012-03-10 @ 14:19:13
Postat av: Angelica

Jenny Vad härlig du är gumman!

Tack <3



2012-03-10 @ 18:24:33
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu